top of page

๐ŸŒ Online Koopervaringen: De Kracht van Reviews ๐ŸŒ

Midden in de December drukte, waar records worden verbroken en Kerst nog voor de deur staat, reflecteren we op de impact van online shopping. Recentelijk stuitte ik op een radio reclame die de nadruk legde op veilig online kopen, met een oproep om vooral naar reviews te kijken. Mond-tot-mondreclame lijkt te zijn getransformeerd naar de digitale wereld, waar het gesprek met de buurman nu plaatsvindt via toetsenborden.


In deze tijd van ongezien kopen, staan reviews centraal. We zijn afhankelijk van foto's en productbeschrijvingen. Begrijpelijk dus dat we massaal kijken naar de opmerkingen van onze peers. Maar wat als die opmerkingen negatief zijn?


Zoals ik eerder op Novo3 besprak: fouten zijn onvermijdelijk waar mensen werken. Het draait erom hoe je ze herstelt en communiceert met je klant. Het Service Recovery Paradox toont aan dat een goed afgehandelde klacht vaak tot meer tevredenheid leidt dan helemaal geen klacht. Hier ontstaat de kans voor ondernemers om te schitteren.


Negatieve reviews voelen soms als een persoonlijke aanval. Je hebt hart en ziel gestoken in je bedrijf, en dan word je (vaak publiekelijk) bekritiseerd. Maar wat als dit juist een kans is om te laten zien waar je voor staat?


Hoe jij als ondernemer omgaat met kritiek, kan de kwaliteit van jouw onderneming en het oplossingsvermogen van je team tonen.


Positiviteit en oplossingsgericht denken zijn cruciaal in de respons op dergelijke opmerkingen. Dit is een uniek moment om te laten zien dat je om je klanten geeft en alles in het werk stelt om klachten op te lossen.


Hoe ben jij als ondernemer omgegaan met negatieve reviews? Deel je ervaringen! ๐Ÿš€๐Ÿ‘ฅ๐Ÿ›๏ธย 


Groetjes Berith

Marketeer & Trainer

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page