Snel weten wat ik voor je kan betekenen? Bel dan +31 6 801 44444
Ben jij klaar om klantverlies te voorkomen?
Laat klanten blijven & meer besteden
Als retentiemarketeer weet ik hoe lucratief het is als je je klanten koestert en als een magneet aan je weet te binden met waardevolle informatie, relevante producten en aanbiedingen.
Grote bedrijven investeren aanzienlijke middelen in het aantrekken van nieuwe klanten. Met door-dachte klantprofielen en gerichte marketing-strategieën proberen ze hun klantenbestand te laten groeien en de concurrentie voor te blijven. Het Midden- en Kleinbedrijf deelt het verlangen naar groei van de onderneming, maar vaak zijn de budgetten beperkter. Als ondernemer moet je soms creatief zijn om nieuwe klanten binnen te halen, aangezien koude acquisitie en prijsonderhandelingen niet altijd de favoriete bezigheden zijn.
Je ruimt nog liever de zolder op dan dat je koud belt of met een prospect in een ongemakkelijke onderhandeling moet over de prijs van je product. Maar je hebt geen keus. Nieuwe klanten zorgen immers voor meer inkomsten en je voortbestaan.
Berith Spoelstra
Retentie Marketeer & Trainer
Ik ben Berith Spoelstra, retentie-marketeer en leer ondernemers en bedrijven dat het behouden van bestaande klanten per saldo meer rendement oplevert dan het werven van nieuwe klanten.
Als retentiemarketeer weet ik hoe lucratief het is als je je klanten koestert en als een magneet aan je weet te binden met waardevolle informatie, relevante producten en aanbiedingen.
Retentie betekent ‘vasthouden’
Door samen scherper naar je eigen business en markt te kijken, kunnen we tot verrassende en winstgevende ideeën komen. Hoe vaker dezelfde klant bij je koopt, hoe beter. Dat is een no brainer maar dat gaat meestal niet vanzelf. Net als een klant die zijn contract of abonnement wil opzeggen. Die moet je niet schouderophalend laten gaan maar juist met een waardevol aanbod verleiden om te blijven.
Het is mijn drijfveer om voor elke B2B of B2C opdrachtgever maatwerk te leveren. En ik denk dat ik dat kan waarmaken.
Klanten komen en gaan,
dat overkomt elke organisatie.
Hoe neem je afscheid van je verloren klant?
Neem goed afscheid van je klant
Wanneer je er alles aan hebt gedaan om de klant te behouden, maar je niet hebt kunnen voorkomen dat die overstapt naar een andere aanbieder, neem je je verlies ruiterlijk. Afscheid nemen doe je respectvol. Het gevoel dat je achterlaat bij de ex-klant is essentieel. De gedachte moet zijn dat de mogelijkheid bestaat dat die in de toekomst bij je terugkeert. Of ambassadeur wordt voor jouw business
Maak een kennismaak afspraak