top of page
Nieuwe klant bestaande klant.jpg

Incomanpy

Wilt u met uw team of groep de effectiviteit van klantbehoud verhogen? By Berith biedt een masterclass aan waarin u gezamenlijk aan de slag gaat met de waardevolle inzichten van Berith Spoelstra. Tijdens deze interactieve sessie krijgt u de tools en kennis aangereikt om een klantbehoudprogramma te ontwikkelen dat direct de volgende dag geïmplementeerd kan worden. Deze incompany masterclass is specifiek ontworpen om klantverlies te reduceren en uw klantrelaties duurzaam te versterken. Investeer in de toekomst van uw bedrijf door de banden met uw klanten te verdiepen en hun loyaliteit te vergroten.

Masterclass Klantbehoud

Focus verschuiven naar bestaande klanten:
Een essentiële strategie voor MKB

Pagina retentie.png

Veel MKB-organisaties leggen de nadruk op het aantrekken van nieuwe klanten. Marketing- en salesactiviteiten zijn hoofdzakelijk gericht op acquisitie, waarbij succes vaak wordt gemeten aan de hand van het aantal nieuwe klanten. Maar hoe verschuift u deze focus effectief naar uw bestaande klanten?

Klantverlies is een realiteit voor elke organisatie. Veel bedrijven hebben echter geen duidelijk beeld van hoeveel klanten zij verliezen, noch van de omvang van het gat dat moet worden gedicht door nieuwe klanten. Het begrijpen en aanpakken van dit verlies is cruciaal.

De sleutel ligt in het ontwikkelen van een beleid of visie die niet alleen reactief, maar vooral proactief is. Dit vereist een strategische blauwdruk gericht op klantbehoud, waarbij u zich niet alleen richt op het winnen van nieuwe klanten, maar vooral op het behouden en verdiepen van relaties met bestaande klanten.

Het aanpakken van klantverlies is vaak niet een kwestie van snelle oplossingen, maar vraagt om een doordachte aanpak en een duidelijke visie. Wat gaat u doen om klantverlies te voorkomen? Welke strategieën gaat u implementeren om de loyaliteit en tevredenheid van uw klanten te verhogen?

Deze grote en belangrijke uitdagingen kunnen effectief worden aangepakt door een duidelijke focus en toewijding aan klantbehoud. Door de nadruk te leggen op uw bestaande klantenbestand, kunt u een stabielere en duurzamere groei voor uw bedrijf waarborgen.

Wat levert het op

Gedurende een interactief dagdeel biedt deze masterclass je de kans om diepgaand te reflecteren op het klantbehoud binnen jouw organisatie. Je werkt aan concrete ideeën en strategieën die je direct in een praktisch werkboek noteert, waardoor je meteen een bruikbaar actieplan in handen hebt.

  • Introductie van Cruciale Cijfers: We bespreken kerncijfers die essentieel zijn voor het begrijpen en verbeteren van klantbehoud.

  • Strategieën voor Groei: Ontdek effectieve methoden om je klantenbestand niet alleen te behouden, maar ook te vergroten.

  • Feedback op Jouw Blauwdruk: Ontvang gerichte feedback op de conceptversie van je klantbehoudstrategie, om deze verder te verfijnen en te optimaliseren.

  • Eindeloze Inspiratie: Laat je inspireren door nieuwe inzichten en creatieve benaderingen die je motivatie en innovatievermogen aanwakkeren.

Deze masterclass is ontworpen om je niet alleen theoretische kennis te bieden, maar ook praktische tools en inspiratie waarmee je direct aan de slag kunt om de relatie met je klanten te versterken en te verdiepen.

Voorpagina Werkboek.png

Strategische kick-off

Gezamelijk bepalen van de doelstelling. Wat willen jullie uit deze masterclass halen en wanneer loop je tevreden naar buiten

Masterclass Q-E.jpg

Programma

Strategieën

In deze masterclass leer je de basis principes van klantbehoud, die op te delen zijn in 3 disciplines.

  1. Vasthouden  

  2. Tegenhouden van klantverlies.

  3. Terugkeren van verloren klanten

 

Aan de hand van cijfer die ertoe doen leer je ontdekken hoe jouw klanten zich

gedragen en voorspellen welke klanten mogelijk weggaan

 

5 C's

Vervolgens gaan we aan de slag met het  5C model om klantbehoud strategieën te ontwikkelen. De 5C’s zijn: Customer, Cancellation, Churn, Channel & Care

 

Om af te sluiten met het presenteren van jullie blauwdrukken

Op locatie

Tijdens een incompany Masterclass kom ik, naar je locatie om de training te verzorgen. In kleine groepjes van maximaal 8 deelnemers.  Zodat in een kleine setting gewerkt wordt aan jullie klantbehoud blauwdruk.

Hoe werkt het?

Maatwerk

Vooraf bepalen we gezamenlijk het doel van de dag, waarop de basis van het programma wordt aangepast. Daarbij word gekeken naar het huidige niveau van klantbehoud en kennis over dit onderwerp binnen de organisatie. Om een goed beeld te krijgen, voer ik vooraf een intakegesprek met de betreffende afdeling. Dat kan de Marketing manager, Sales manager of directeur zijn.

Duur

Een Masterclass Klantbehoud heeft de duur van een dagdeel. Omdat het maatwerk betreft kan de sessie flexibel ingeplant worden.  De sessie kan gecombineerd worden met bijvoorbeeld een pizza sessie, zodat het niet teveel druk legt op businessuren.

Voor wie

Deze incompany masterclass is voor collega’s, teams, afdelingen of organisaties die aan de slag willen, of al bezig zijn met klantbehoud, verhogen van klanttevredenheid of het voorkomen van klantverlies.  Denk aan sales- en/of marketingprofessionals.

  • MT

  • Bestuur

  • Sales teams

  • Customer care

  • Customer succes teams

  • Marketing afdeling

Groep 9 maart_edited.jpg
Asset 1-8.png

Interesse in een incompany training?

Ik ga graag met je aan de slag voor het samenstellen van de perfecte Masterclass voor uw organisatie. Je kunt rechtstreeks contact met mij opnemen via 0680144444

bottom of page