Snel weten wat ik voor je kan betekenen? Bel dan +31 6 801 44444

Incomanpy
Wil je met een team of groep aan de slag met klantbehoud? By Berith faciliteert deze masterclass zodat je gezamenlijk aan de slag gaat met de inzichten die Berith Spoelstra met jullie deelt. Om een klantbehoud programma vorm te geven die de volgende dag implementeerbaar is. Met deze incompany Masterclass reduceer je klantverlies!
Masterclass Klantbehoud
Klanten komen en gaan
Veel MKB organisaties zijn gefocust op het binnen halen van nieuwe klanten. De sales en marketing activiteiten zijn gericht op acquisitie en succes wordt gemeten door het aantal nieuw klanten. Hoe verleg je deze focus nou naar je bestaande klant? Klantverlies overkomt elke organisatie. De meeste weten niet hoeveel klanten ze verliezen, waardoor er ook geen zicht is op hoe groot het gat is dat door nieuwe klanten gedicht moet worden. De vraag is hoe ga je ermee om en wat doe je om klantverlies te voorkomen? Allemaal grote belangrijke uitdagingen die vaak niet 1-2-3 opgelost zijn, maar om een beleid of visie vragen. Noem het een blauwdruk.

Wat levert het op
-
Gedurende een dagdeel krijg je voldoende tijd om gedachten en ideeën over Klantbehoud binnen jouw organisatie op te schrijven in het werkboek.
-
Introductie van cijfers die ertoe doen.
-
Strategieën om het klantenbestand te laten groeien
-
Feedback op jullie concept blauwdruk
-
Eindeloze inspiratie

Strategische kick-off
Gezamelijk bepalen van de doelstelling. Wat willen jullie uit deze masterclass halen en wanneer loop je tevreden naar buiten

Programma
Strategieën
In deze masterclass leer je de basis principes van klantbehoud, die op te delen zijn in 3 disciplines.
-
Vasthouden
-
Terugkeren
-
Tegenhouden van klantverlies.
-
Goed afscheid nemen van je klant.
Aan de hand van cijfer die ertoe doen leer je ontdekken hoe jouw klanten zich
gedragen en voorspellen welke klanten mogelijk weggaan
5 C's
Vervolgens gaan we aan de slag met het 5C model om klantbehoud strategieën te ontwikkelen. De 5C’s zijn: Customer, Cancellation, Churn, Channel & Care
Om af te sluiten met het presenteren van jullie blauwdrukken

Wie? Retentie expert
Ik ben Berith Spoelstra en ben gepassioneerd over het vakgebied Retentie waarin ik 16 jaar werkzaam ben. Voor Essent, E.ON, VodafoneZiggo en Emakina heb ik nodige strategieën, tactieken en campagnes ontwikkeld om klantverlies te voorkomen en om meer omzet te halen uit bestaande klanten. Sinds 2022 helpt ik MKB segment met mijn bedrijf By Berith om op een pragmatische wijze klantverlies te voorkomen en een stevige basis te leggen voor groei.
Zeg je Berith, ik heb geen idee waar ik moet starten met Klantbehoud, laat staan tijd om het wiel uit te vinden en een programma te ontwikkelen. Geef dan een shout out en ik kom je helpen.

Hoe werkt het?
Maatwerk
Vooraf bepalen we gezamenlijk het doel van de dag, waarop de basis van het programma wordt aangepast. Daarbij word gekeken naar het huidige niveau van klantbehoud en kennis over dit onderwerp binnen de organisatie. Om een goed beeld te krijgen, voer ik vooraf een intakegesprek met de betreffende afdeling. Dat kan de Marketing manager, Sales manager of directeur zijn.
Duur
Een Masterclass Klantbehoud heeft de duur van een dagdeel. Omdat het maatwerk betreft kan de sessie flexibel ingeplant worden. De sessie kan gecombineerd worden met bijvoorbeeld een pizza sessie, zodat het niet teveel druk legt op businessuren.
Voor wie
Deze incompany masterclass is voor collega’s, teams, afdelingen of organisaties die aan de slag willen, of al bezig zijn met klantbehoud, verhogen van klanttevredenheid of het voorkomen van klantverlies. Denk aan sales- en/of marketingprofessionals.
-
MT
-
Bestuur
-
Sales teams
-
Customer care
-
Customer succes teams
-
Marketing afdeling

Interesse in een incompany training?
Ik ga graag met je aan de slag voor het samenstellen van de perfecte Masterclass voor uw organisatie. Je kunt rechtstreeks contact met mij opnemen via 0680144444