top of page
Snel weten wat ik voor je kan betekenen? Bel dan +31 6 801 44444
Retentie
Het belang van luisteren voor klantbehoud
Vaak laten klanten heel duidelijk weten wat ze van jouw merk of organisatie vinden. Daarbij is het van belang dat je goed luistert naar wat een klant zegt of doet. Door het gedrag van de klant te analyseren begrijp je al snel of deze zal terug keren of dat je opzoek moet naar een nieuwe klant. Hiervoor hoef je echt geen uitgebreide analyses uit te voeren of analisten aan te nemen.
Het begint wel bij luisteren!
De impact van klantverlies en hoe dit te voorkomen
Stel je verliest op jaarbasis 25% van je klanten. Over 5 jaar heb je 75% van je klantenbase verloren. Uiteraard kan je een klantenbestand altijd weer aanvullen met nieuwe klanten. Dat is echter altijd duurder (x5) dan investeren in je bestaande klant. Je verliest als onderneming geld als je niet actief met je bestaande klanten bezig bent. Uit onderzoek is gebleken dat bestaande klanten voor ongeveer 25% meer omzet zorgen. Er zijn dus eigenlijk geen valide redenen waarom nieuw klanten belangrijker zijn dan bestaande. Toch focussen de meeste bedrijven voornamelijk op het binnenhalen van nieuwe klanten. Waarom is dat eigenlijk?
By Berith specialiseert zich in het ontwikkelen van strategieën die klantverlies bij de wortel aanpakken. Wij zorgen ervoor dat elke campagne niet alleen reactief, maar vooral proactief is, waardoor klanttevredenheid en loyaliteit worden versterkt en het verloop wordt geminimaliseerd.
bottom of page