top of page
1G8A8545.jpg
ElementGroen.png

 

Masterclass Klantbehoud

donderdag

23 januari 2025

Verken de basis van klantbehoud
​

Wat leer je?

  • Grondslagen van Klantbehoud: Verdiep je in de 3 kernaspecten van klantbehoud:

    1. Vasthouden: Hoe je waardevolle klanten behoudt.

    2. Terugkeren: Strategieën om klanten terug te laten komen.

    3. Voorkomen van Verlies: Effectief beperken van klantverloop.

  • Analyse van Klantgedrag: Maak gebruik van belangrijke KPI’s om het gedrag van je klanten te begrijpen en voorspel wie mogelijk je bedrijf verlaat.

  • 5C Model toepassen: Ontwikkel tijdens de middagsessie praktische klantbehoudstrategieën aan de hand van het 5C-model.

Masterclass Klantbehoud imprressie.png

Deze masterclass is ideaal voor:

​

  • Ondernemers die hun bedrijf willen laten groeien door effectiever klantbehoud.

  • Sales en Marketing Professionals die verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van klantrelaties en het verminderen van klantverloop.

  • Bedrijfsleiders die strategieën willen ontwikkelen om de loyaliteit van hun klanten te verhogen.

​

Of je nu een klein bedrijf runt of deel uitmaakt van een grotere organisatie, deze masterclass biedt waardevolle inzichten en strategieën die direct toepasbaar zijn in diverse zakelijke omgevingen.

Praktische informatie

​Donderdag 23 januari 2025,

 

9:15 tot 16:30 uur

     

Het Steeghuis in 's-Hertogenbosch

 

€ 349,- (inclusief werkboek en lunch, exclusief BTW)

​     â€‹Datum         

   

     Tijd               

     

     Locatie       

​

     Kosten       

1G8A9479-4.png

Overige data in 2025

Donderdag

22 mei

​

Donderdag

25 september

​

Reviews

Berith dompelt je onder in de wereld van klantbehoud die vele malen interessanter en waardevoller is dan je vooraf denkt. Door het van een containerbegrip op te knippen tot kleinere hapklare 'brokken' wordt het tastbaar. De sessie is hierdoor zéér informatief en zet aan tot een concreet plan voor jouw bedrijf. . Berith is écht een vakvrouw!

Ate 

Zelfstandig ondernemer
  • Hoe kan ik de locatie bereiken
    Parkeren | Kom je met de auto dan kan je het beste parkeren bij Q-park Arena. Vanuit hier is het 3 minuten lopen naar de locatie. Arena 181-121, 5211 XV ’s-Hertogenbosch OV | Vanuit het station loop je rechtdoor richting de binnenstad, tot dat je tegen Van Landschot pand aanloopt. Links zie je de Yoghurt Barn. Daar voorbij ga je recht het steegje in. Dan is aan de rechterkant een binnenplaats met waterput. Hier bevind zich de ingang.
  • Hoe kan ik betalen
    Op de bestel pagina vind je de betaalmogelijkheid. Dit gaat via Ideal. Na betaling ontvang je een factuur met alle specificaties.
  • Wat is de inverstering
    De masterclass kost €349,- excl. BTW. Hiervoor krijg je een dag lang inspiratie & informatie over klantbehoud. Een werkboek om alle informatie in terug te lezen en aantekeningen in te maken. En een gezellige lunch.
  • Waar vind de masterclass plaats
    Het Steefhuis in 's-Hertogenbosch is een creatieve hub. Adres Eerste Straatje van Best 3, 5211 XH 's-Hertogenbosch

Over mij

Ik ben Berith Spoelstra, een enthousiaste ondernemer, auteur en erkend expert in klantretentie. Met een diepe passie voor mijn vakgebied help ik MKB-bedrijven hun klantbehoud te optimaliseren en klantverlies te minimaliseren.

​

Mijn carrière

Mijn carrière begon bij Essent, waar ik me richtte op het behouden van grootzakelijke klanten. Deze rol gaf me inzicht in de complexiteit van klantrelaties op grote schaal. Vervolgens heb ik bij E.ON gewerkt aan het ontwikkelen van innovatieve retentiestrategieën voor MKB-klanten, wat leidde tot een aanzienlijke daling van het klantverloop. Bij VodafoneZiggo was ik verantwoordelijk voor het opzetten van churn-preventieprogramma's en multi-channel retentiestrategieën, wat significant bijdroeg aan het verbeteren van de klantrelaties.

​

In 2021 werd ik CRM-strateeg bij Emakina, waar ik CRM-oplossingen ontwikkelde voor zowel B2B als B2C markten. Mijn uitgebreide ervaring en passie voor het verbeteren van klantrelaties leidden ertoe dat ik in 2022 mijn eigen bedrijf, By Berith, oprichtte. Hier bied ik strategisch advies en diensten aan die bedrijven ondersteunen bij het versterken van hun klantrelaties.

​

Publicaties en Erkenningen

In 2024 publiceerde ik mijn eerste boek, "Draaideurklanten", een praktische gids voor klantbeheer, dat enthousiast ontvangen is. Mijn vernieuwende aanpak en toewijding in de branche werden in 2023 erkend met de "Best Starter van het Jaar" award bij de FOTY Awards, waarbij ik unaniem als winnaar werd gekozen.

​

Mijn visie op Retentie

In mijn ervaring wordt in veel sales- en marketingteams het merendeel van de tijd besteed aan acquisitie. Echter, retentie levert op lange termijn meer op. Het kan een uitdaging zijn om retentie als prioriteit op de agenda van een organisatie te krijgen. Ondanks deze uitdagingen blijf ik mij inzetten om retentie altijd op de agenda te houden en zal dat blijven doen.

bottom of page