top of page

Wat ontzettend sympathiek van Storytel

Wat ontzettend sympathiek van Storytel! Ze bestaan 10 jaar🎉, en om dit heuglijke feit te vieren, nodigen ze niet alleen mij uit, maar hun hele klantenbasis. Deze week hoorde ik opnieuw de uitspraak: "Als trouwe klant krijg ik nooit wat." Nou, dat kan dus mooi niet gezegd worden over Storytel.

Ze hadden ervoor kunnen kiezen om het feestje op een andere manier te vieren, bijvoorbeeld met een rebranding of het uitbreiden van functionaliteiten in de app. Maar nee, ze bieden een aanzienlijke korting💲aan. Als je hiervan gebruik wilt maken, moet je wel wat stappen doorlopen, waarschijnlijk vanwege een niet al te flexibel ERP-systeem. Maar dat mag de pret niet drukken. Nederlanders hebben er veel voor over om wat korting te krijgen. Ik herinner me dat tijdens Black Friday klanten wel eens 2 uur aan de telefoon🤯 bleven hangen om korting te krijgen. Dan zijn deze stappen natuurlijk geen probleem.


Als bedrijf moet je altijd afwegingen maken als het gaat om dergelijke campagnes, naast kosten en opbrengsten natuurlijk. Bieden we korting aan alle klanten, inclusief degenen die net drie maanden klant zijn? Wat is de waarde van dit cadeau? Hoe lang duurt deze actie? Wat als de interface niet gebruiksvriendelijk is, moeten we doorgaan of niet? In dit geval heeft Storytel ervoor gekozen om de actie bij de klant neer te leggen, wat hen waarschijnlijk geld bespaart omdat sommige klanten vergeten te reageren (zoals ik)🥴.

Uiteindelijk is deze vriendelijke actie bedoeld om loyaliteit te bevorderen en klantverlies te voorkomen. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar het effect van deze actie op het gebruik van de app en hoe het churn-cijfer er over 12 maanden uit zal zien. Ik zal een herinnering in mijn agenda zetten. Misschien zijn ze bereid om deze inzichten te delen.



Groetjes Berith

Markeer & trainer


0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page