top of page

Winback van sportscholen

Dit soort heimweecampagnes kunnen heel effectief zijn. Echter, in dit geval irriteert het mateloos.

 

Herinner je je nog dat ik vorig jaar schreef over het opzeggen van mijn sportschool abonnement? Het hele opzegproces was een doolhof, en toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, kreeg ik niet echt het idee dat de sportschool het erg vond dat ik weg wilde. Geen vragen waarom ik wilde opzeggen en ook geen verleidelijk aanbod of programma om te blijven.

 

Sinds die tijd ontvang ik elke 2 à 3 maanden een mailing met de vraag of ik toch niet wil terugkomen. Nee, dat wil ik niet. Ten eerste omdat ik al een andere sportschool heb gevonden. Maar nog belangrijker, jullie hebben niet om mij gegeven toen ik nog klant was. Waarom zou ik dan terugkeren?

 

Mijn opzegging kan geen verrassing voor jullie zijn geweest, mits jullie data op orde hebben natuurlijk. Ik was namelijk al maanden niet geweest, en voor mijn opzegging werd de frequentie ook steeds minder. Genoeg tijd om mij te activeren om weer te komen sporten, zodat ik waarde voor mijn geld zou krijgen.

 

In 2024 zie ik dit nog steeds fout gaan bij bedrijven, met als gevolg dat het bedrijf diep in de buidel moet tasten voor een succesvolle acquisitiecampagne (zoals hierboven). Data krijgt dan de schuld: "We hebben geen data, of niet de juiste mensen in huis, we weten niet hoe we moeten starten." Er zijn genoeg zelfstandige ondernemers op de markt die jou met dit probleem kunnen helpen. Je hoeft dus geen grote organisatie te zijn.

 

Het is een kwestie van waar je jouw marketingbudget aan besteedt. Ik hoor graag hoe mijn netwerk over deze kwestie denkt.


Groetjes Berith

Marketeer & Trainer

2 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page